Saturday, October 15, 2011

Kawan bermasalah

Cerita budak bernasib malang apabila sering memperbodohkan diri sendiri, dengan menunjukkan terang-terangan yang diri awak tuh loser, dan sngatlah malang. Kesian. Simpati je aku ley sumbangkan.
          Kawan dtg dan pergi. Kalau nak kata, kita mahu buang kawan2 lama, terbuang dan terhapus la sejarah lama. Baik bruk penglamn bersama kwn adalah complementary yg penting utk mewujudkan pengalam yg bermkna.

          Cerita aku ni agk menarik la juga. Cuba bygkan kwn korang yg dlu rapat ngn korang, gelak sme2, sama2 gila, lepak almost everyday, tapi dlm diam buat hal. Kenal dr sekolah rendah till SPM, dlm waktu tu, dia buat hal. Bak kata peribahasa la kan, 'tikam belakang'. Bagi aku, aku plg teruk kena ngn die ut, tp kwn2 aku yg sekali ngn dia kata diorang pun sama2 merasai betapa teruk nya kena penangan ngn 'dia; nih. 

          Lawak jenaka kau, dpt mmbantu kitorang yg tkde bhn seperti movie, atau filem2 lama utk ditonton. Terima kasih aku ucapkan. Pujian kau yg berlambak-lambak , padahal belakang kitorang, kau canang dgn perkara yg sebaliknya , what the hell wehh.? Kenapa eh, kau buat camtu? Bertahun weh, perangai kau camtu.
 
          Kau seorang yg sgt kuat. Ya, sngt kuat, sngat confident mengharungi hidup kau yg penuh dgn PENIPUAN, KEPURAAN, dan senag kata FAKE. Kau sgt pandai berlakon. Bayangkan, mudah sahaja kau mengalirkan air mata jika ada masalah, atau trlampau MURAH air mata kau disaat engkau mengatakan kau 'tidaklah berapa niat nak mengutuk kami semua, just..huh..' itu saja alasan kau? Alasan kau hanya alasan kosong, yg tk perlu di beri markah tetapi air mata kau yg sangat mudah bergenang membuatkan kitorang menerima kau, sedetik air mata kau jatuh, kami terima, berlinangan air mata kau, kami merasai. Tetapi, kau tak berubah. Ulang, KAU TAK BERUBAH. Kenpa weh?

          Disaat kau memberikan nasihat kepada aku, saat aku trlanjur mempercayai kau 100%, aku menerima. Aku pun tk thu, kenapa aku senang dan rela hati menerima perkataan kau yg begitu, argh, ayat yg sangat tersusun, menarik perhatian, sgt meyakinkan, in simplest term, you are SWEET TALKER. Ouh, sgt pandai kau, kau sgt professional. Sangat berkeyakinan! Good job! Selepas itu.... Bapak ar! Runtuh hati aku, apabila dpt thu, bahawa segala permasalahan aku, segala perasaan down aku, segala aib yg aku cerita kat kau, kau SAMPAIKAN KEPADA ORG LAIN! Kenpa weh? Kenapa buat aku begitu!? Wahai ex-kawan ku, berubah lah. Berubaha la.. 

          Di saat kau brsama aku dlu, bnyk juga cerita2 buruk dr kalangn2 yg aku kenal. Aku hanya gunakan TELINGA UNTUK MENDENGAR, KEPALA UNTUK MENGANGGUK, ats segala kutukan kau , dan pernah juga kau mnceritakan AIB KWN BAIK AKU kpdu ku. Aku tdk perlu pun mengetahuinya dr org lain,  dan itu salah wahai ex-kwn aku... Semakin lama, umur kita meninggkat, semakin matang pemikiran kita. Kau takkan tak rasa, aku boleh tahu, KALAU KAU SANGGUP CERITAKAN KEBURUKAN ORG LAIN PD AKU, KAU PUN SANGGUP CERITAK KEBURUKAN AKU PD ORG LAIN.  Disaat umur aku sebegini yg, aku bsama kwn2 lain sedar akn terjadinya kitaran cerita dan kutukan kau itu. Kau sprti seorang manusia HARAM JADAH yg mahukan kwn2 di sekelilinh kau bermusuhan, dan kau sgt bahagia. Yes, it did work! Apa dah jd, kwn baik aku, nak tak nak jer kwn ngn aku, kwn2 yg lain, pndang acuh tak acuh dgn aku. Inilah hasil kerja kau whai ex-kwn ku. 

          Tapi! Bukan aku seorng jd mangsa kau! Semua nama2 yg kau sebut dlm kutukan kau tuh, mangsa kau. Aku, N, I, M, F, K, dan bnyk lg kwn2 aku jd mangsa kau. Sudah lah, obviously dalam berapa tahun dahulu kau takde LIFE! kesian kau..

          Cerita kat ats ni, sejarah la, it was such a great nostalgic sbb kitorang yg sgt gah di mata kau kan, sehingga setiap apa yg kitaorang buat kau tak puas hati? Hello, sape suruh tak puas hati, kan dah hancur hati kau. LOSER betul

          Anyway, as in this year, 2011, kau nak kata kitorang ni, ex kwn2 kau, dah buang kau? Hahaha, kenapa cakap cam tu weh? Kenapa kau rasa diri kau dibuang? Ouh, memang kau rasa KAU PATUT DIBUANG la kan? Sedar pun. Kau kata, kitaorng canag psl kau? kau nak kat..kitaorang ni, erk..tak puas hati ngn kau? Hello, tak pernah kitaorang tk puas hati, sbb.. 'KAU APA ADA? APA PUN TADAK' Kitaorng thought of u all of sudden pun, sebab. ni ha, sebab membayangkan, betapa brukkkkkkk nya perangai kau, yg membuatkan kitaorang sampai , ha, perlu ker tak puas hati ngn kau? Takde point ok, bukan LIFE kitaorang nk buat cerita mcam kau buat LIFE kiorang ni, hanya focus pd life sndiri jer, OUR LIFE IS OUR PRIORITY, YOUR LIFE IS NOT OURS.

            Ramai yg tak suka ngn peranagi kau. Tp, kau canang kat kwn2 bru kau, kitorang tk nk kwn ngn kau, sbb cemburu ngn kau. Hello, kau siapa? Bukan cemburu der, tapi pelik dgn perangai kau yg sepatutnya kau perlu pun berperangai camtuh kan? 
        
          Yes, Allah s.w.t maha adil. Kau cp cmtuh dulu. Wah2, pndai kau sebut nama tuhan. Maha adil weh, tapi igt lah ex-kwn ku, SELANGI TIDAK MEMINTA MAAF KEPADA MANUSIA YG KITA PERNAH SAKIYI HANTINYA, ALLAH TK AKN MAAFKAN KITA. Kau buat dosa yg melibtkan kau dgn tuhan, senang la hubungn kau ngn tuhan, tapi kau, dgn kitaorang ni! (Ramai nyer)

          Kesimpulan aku, igt lah, berubah memang senang. Cara dia, kau minta maaf lah pd EX KWN2 kau, kalau tak, selagi itu lah kau tak berubah.

p/s : kalau kau kata LIFE ko sekarang sgt la BAGUS, so, obviously lah LIFE kau dlu teruk, or senang kata, KAU TAKDA LIFE

Cara kau membuatkan kitaorang lagi bangga jadi kitaorng ni. Aku bangga jd diri aku, walaupun dlm tempoh dlm brape thn lepas, aku DIANIAYA dan DIJATUH kan oleh engkau, EX-KWN ku.



No comments: